VLM upevnila svou pozici na trhu i v době koronavirové karantény

21.9.2020

Aktuální výsledky z průzkumů o návštěvnosti webů a čtenosti novin a časopisů potvrdily silnou pozici skupiny VLM na mediálním trhu a oblíbenost jejích produktů. V mnohých případech totiž zaznamenaly výrazný nárůst i oproti konkurenci. Mediální skupina VLTAVA LABE MEDIA (dále jen „VLM“) si díky posledním výsledkům z průzkumu čtenosti Mediaprojekt, které zmapoval čtenost novin a časopisů za 1. pololetí tohoto roku, potvrdila oblíbenost svých titulů.

Velký úspěch zaznamenal titul Deník, který se se svými více než 2,2 miliony čtenářů stal nejčtěnějším zpravodajským deníkem v ČR v delším období. Historicky tak poprvé předběhl své dlouholeté konkurenty. Kromě toho v meziročním porovnání zaznamenal nárůst čtenosti o 4,7 % a zařadil se mezi TOP 5 deníků se stabilní základnou čtenářů. Výsledky tak jednoznačně prokázaly význam regionální žurnalistiky, kterou zpravodajský titul Deník poskytuje čtenářům v 70 okresech po celé České republice, a kterou čtenáři v době koronakrize a nařízených vládních opatření vyhledávali.

Také v případě výsledků čtenosti časopiseckých titulů se prokázala síla čtenářské základny VLM časopisů i obecné tvrzení, že se lidé krizí pročtou. A pročetli. Nejlépe to vystihuje meziroční nárůst čtenosti televizních titulů o 8 až 13 %. Prvenství si i nadále drží TV magazín, který má 765 000 čtenářů v kratším období. Pozadu nezůstávají ani TV mini, Tv star a TV expres, i ty se řadí mezi nejčtenější televizní tituly na trhu.

Další titul, který v době karantény zaznamenal mezi čtenáři úspěch byl oblíbený hobby magazín Receptář, ten se na základě výsledků stal nejčtenějším (315 000 čtenářů) a nejprodávanějším měsíčníkem na české trhu. Týdeník Překvapení obsadil se svými 174 000 čtenáři 3. příčku nejčtěnějšího titulu v kategorii Časopisy pro ženy, na což navazuje jeho odbyt v podobě 40 000 prodaných výtisků týdně.

I poslední červencová data o návštěvnosti webů Netmonitor vykazovala růst návštěvnosti webů z portfolia VLM. Zpravodajský web Deník.cz dokonce počet čtenářů zpráv na Deník.cz od roku 2017 téměř zdvojnásobil. Oproti přímým konkurentům se jedná o ojedinělý nárůst. Oblíbenost zpravodajství na Deník.cz potvrzuje také více než 3,5 milionu čtenářů měsíčně, pro které redakce publikuje až 800 článků denně. Své čtenáře si také získala nová podoba serveru iReceptář.cz, který se stal nejnavštěvovanějším hobby webem na českém internetu. Během července vzrostla jeho návštěvnost téměř o 43 % oproti předchozímu měsíci.

„Data z posledního výstupu o čtenosti Mediaprojektu jsou pro nás motivací. Především nás utvrzují v tom, že produkty a obsah, který na půdě skupiny VLM vytváříme, mají smysl, mají své čtenáře a plní funkci kvalitního společníka pro volný čas. Což se nejvíce projevilo právě v době karantény, kdy si čtenáři k našim titulům cestu našli. I tak jsou pro nás výsledky prozatímní a počkáme si na jejich potvrzení v dalším čtvrtletí tohoto roku,“ uvedl Vít Nantl, generální ředitel VLM.

Zdroj: VLP.cz

VLM upevnila svou pozici na trhu i v době koronavirové karantény