Recenze na knihu: Ženy a management

25.5.2018

Rovnoprávnost je stále otázkou dneška. Ženy začínají mít stejné postavení jako muži, zastávají stejné profese a nebojí se prosadit. Ovšem, přesto nejsou příležitosti rovné, alespoň dle neustálého sledování jak na úrovni České republiky, i tak Evropské unie. Ženy stále za stejnou práci jako muži dostávají méně peněz a stále jen těžko dosahují tak vysokých pozic jako muži.

Této problematiky si povšimnul také Zděnek Dytrt a kolektiv a ve svém díle Ženy a management poukazují na ženy na řídících funkcích na úrovni teoretické i praktické. Kniha vychází převážně z modelu nezpochybnitelné diskriminace, která je bohužel stále viditelná. A to například v rozdílnostech platů žen a mužů nebo třeba v zastoupení žen ve vládě či parlamentu.

Autoři přitom velice chvalitebně konstatují následující tvrzení: „Diskriminace žen snižuje schopnost plně využívat lidský kapitál, který je v dané zemi k dispozici, snižuje konkurenci v rámci trhu pracovní síly, a tak zeslabuje tlak na zvyšování kvality lidského kapitálu, negativně ovlivňuje charakter rozvoje ekonomiky, zejména snižuje šanci na rozvoj hospodářství, založeného na vysoké míře přidané hodnoty, moderních technologií apod.“ (Zdeněk Dytrt, 2014, s. 23)

Skutečně je tedy třeba, aby byly ženy vnímány jako nutná součást pracovního světa. Dokonce by se měly stát ženy nedílnou součástí veřejné správy a zejména by měly být součástí změn, které ve firmách probíhají. Dokáží je totiž zcela pozitivně ovlivnit. Pozitivní zprávou však zůstává, že podíl žen ve školství roste a absolventek vysokých škol rozhodně přibývá. Do budoucna lze tedy očekávat značně pozitivní vývoj celé situace.

Pořiďte si knihu s názvem Ženy a management a pochopíte, proč by ženy rozhodně neměly chybět také ve vaší firmě. Dokáží ji totiž dovést dále a zejména pozitivně ovlivnit jakoukoliv změnu.Knihu si můžete přečíst právě zde.

Recenze na knihu: Ženy a management