Recenze knihy Nesejdeš z cesty, autor Dagmar Digma Čechová

1.8.2021

Nesejdeš z cesty - Dagmar Digma Čechová

Autorka Dagmar Digma Čechová na sebe minulý rok upoutala pozornost svým prvním románem pro ženy Nemusíš!, který zaujal a potěšil mnoho čtenářek. Do té doby se věnovala hlavně tvorbě pro děti a mládež. A nyní vydala další příběh pro dospělé, jenž v sobě opět ukrývá poměrně velký potenciál. Jde o knihu Nesejdeš z cesty.

Zajímavé je téma, jenž tato spisovatelka zvolila. Celou pointu představuje jeden důležitý životní okamžik, který ovlivní zbytek života hlavní hrdinky Vandy. Návštěva kartářky. Patříte i vy mezi ty, kteří chtějí znát svou budoucnost? Vanda nikoli. Je spíše skeptická a podobným typům lidí nevěří. Navíc si uvědomuje, že do některých věcí není dobré zasahovat. Jenže kamarádka ji přemluví, takže i ona si vyslechne svou věštbu. Ta samozřejmě obsahuje dobré i špatné zprávy. A k tomu i jedno varování… A teď nastává „ten“ zásadní okamžik: jak má Vanda žít s tím, co si vyslechla? Původně byla přesvědčená, že nic z toho nebude brát vážně. Jenže dokáže se od všeho naprosto oprostit a vést takový život, jako by vůbec nevěděla, co ji a její rodinu v příštích letech čeká?

Chválím autorku za to, jak autenticky zpověď Vandy působí. Ať už máte k tematice věštby negativní či pozitivní vztah, nebudete mít problém vžít se do hlavní hrdinky a sdílet její pocity. Možná si budete myslet, že je Vanda naivní. Jenže skutečně byste se v její situaci zachovali jinak? Kdo ví. Právě v tom spočívá čtivost celého románu. Mě navíc oslovil i styl autorčina humoru. Vandy tchyně je totiž tak trochu postrachem každé snachy a autorka z tohoto faktu dokázala vytěžit maximum. Aneb co má tato žena na srdci, má i na jazyku. Umí být pěkně jízlivá. A Vanda se tak dostává do nezáviděníhodných situací, které však čtenáři ocení.

Tento hořkosladký příběh přečtete jedním dechem. A navíc si z něj můžete odnést nejedno ponaučení.

Ukázka knihy Nesejdeš z cesty - Dagmar Digma Čechová viz. https://www.eknihovna.cz/nesejdes-z-cesty/

Ivana Vostřelová, redakce eKnihovna