Recenze knihy Náš dům

20.8.2021

Recenze knihy Náš dům od autorky Louise Candlish.  Jste fanoušky thrillerů a marně hledáte nějaký, který se liší od ostatních? Třeba pouhým tématem?Pak doporučuji Náš dům od Louise Candlish. Problémových manželských párů je všude mnoho. Fiona a Abraham Lawsonovi mezi nimi ovšem vynikají, protože se potýkají s naprosto odlišným problémem než jiné páry. Dovedete si představit, že byste stáli nedaleko vašeho domu a viděli, jak si do něj nosí věci cizí lidé? V takové chvíli je velmi těžké uvěřit svým vlastní očím. Není to jen manželův kamarád, který zrovna nemá kde složit hlavu? Jenže neměl by manžel takové rozhodnutí se svou ženou alespoň předem probrat? Pár možných vysvětlení by se dalo vymyslet. Nejjednodušší však je dotyčné oslovit a přímo se zeptat. A přesně to udělá hlavní hrdinka Fiona.

Jenže její podezření se potvrdí: ti lidé se skutečně stěhují do jejího domu. A ještě tvrdí, že jim už pár hodin patří, protože ho odkoupili. Ale jak je to možné? Jak mohli koupit dům, který vůbec nebyl na prodej? A kde jsou všechny Fioniny věci? Ona si přece nic neodstěhovala! Nabízí se jediné vysvětlení: manžel prodal dům bez jejího vědomí. Námět tohoto příběhu je dobře zvolený. Muž a žena, jejichž manželství příliš neklape. Takže není těžké uvěřit tomu, že jeden druhého podrazil. Navíc majetkové podvody nejsou dnes ničím neobvyklým ani v reálném životě. A proto vás toto vyprávění skutečně dokáže zaujmout. Nikdy nevíte, čeho je člověk vlastně schopen. Zápletka byla dobře vystavěná, děj napínavý a dočkáte se i nečekaných zvratů. Příběh je vyprávěn z pohledu obou manželů. Zvládnete správně poskládat střípky nabízených informací? Jaká tajemství hlavní aktéři skrývají?

Autorka s vámi rozehraje zajímavou hru a bude jen na vás, zda dokážete včas odhalit, kam její příběh směřuje a kdo je skutečnou obětí. I samotný závěr je překvapivý - uznávám, že možná až příliš. Může působit lehce překombinovaně, protože Louise Candlish se rozhodně nedrží při zemi. Její záměr je však jasný: občas se nám některé věci mohou pořádně vymknout z rukou!

Kniha potěší každého milovníka napínavých příběhů, celou ukázku knihy najdete ZDE

Autor: Ivana Vostřelová, redakce

Recenze knihy Náš dům